Pracownik pilnie potrzebny, czyli jak skutecznie zatrudnić
Zapotrzebowanie na dobrych i kompetentnych pracowników, niezależnie od kondycji rynku jest zawsze pożądane, ale kim jest dobry pracownik? Jakimi cechami powinien się charakteryzować? Gdzie i w jaki sposób go znaleźć?
Dla każdego pracodawcy profil osoby, którą chciałby zatrudniać u siebie w firmie jest różny. Dla jednych liczyć się będą tylko i wyłącznie kompetencje zawodowe oraz doświadczenie, a dla innych znaczenie będzie też miał charakter osoby, sposób zachowania czy umiejętność adaptacji do nowych warunków.
Spośród wielu cech, które wymieniają pracodawcy jako najbardziej pożądane, do najważniejszych należą: pracowitość, lojalność, zaangażowanie, uczciwość oraz komunikatywność. Oczywiście, wiedza i zdobyte doświadczenie powinny iść równolegle z wymienionymi cechami. Od czego więc zacząć poszukiwania osoby, która spełniałaby nasze wymogi?
Jak znaleźć dobrego pracownika
Jeśli mamy już określony profil osoby, którą chcielibyśmy zatrudnić powstaje pytanie jak znaleźć taką osobę do współpracy. Rynek oferuje nam różne sposoby znalezienia odpowiedniego kandydata, a rekruterzy wręcz prześcigają się w sposobach pozyskiwania kadr dla przedsiębiorców. Podstawową, niezmienną rzeczą, od której należy zacząć jest stworzenie ogłoszenia o pracę, czyli określenie kryteriów jakie mają zostać spełnione oraz uwzględnienie benefitów za ich spełnienie. Odpowiednio przygotowana oferta pracy, pozwoli nam na pierwszą selekcję kandydatów poszukujących pracy.
Gdzie szukać?
Doskonałym miejscem jest Internet, a najłatwiejszym sposobem dodanie stworzonej przez nas oferty pracy na specjalnym portalu z ogłoszeniami. Takich portali istnieje bardzo dużo jednak warto wybrać te znane np. PoradnikPracownika.pl, na których możemy za darmo dodać nasze ogłoszenie.